איך לבחור הלוואה זולה

איך לבחור הלוואה זולה

איך לבחור הלוואה זולהlשוק ההלוואות למשקי הבית פורח. משבר האשראי בשנת 2008 וההפסדים שספגו הבנקים מחובות אבודים של אייקונים הביאו אותם לפתח את שוק האשראי וההלוואות לאנשים פרטיים. הגדיל לעשות בנק לאומי שנכנס לשוק ההלוואות החברתיות . 

 
אז למה כולם רוצים לתת לנו הלוואה , פשוט כי הם מרווחים עלינו טוב ! הצרכנים לרוב אינם מודעים. לשערי הריבית בשוק ויותר מזה , אינם מודעים לכל המיקוח שלהם כצרכנים פיננסיים שצורכים כסף שעולה …כסף.
אז איך בוחרים הלוואה ?
עלות ההלוואה מורכבת משער הריבית שדוהה נותן ההלוואה ומהמדד אליו מוצמדת ההלוואה. המדדים הנפוצים להצמדת שער הריבית על ההלוואה הם שני מדדים עיקריים
הלוואה צמודה למדד
הלוואה צמודה לפריים
הלוואה נפוצה נוספת היא הלוואה בריבית קבועה
הפריים היא הריבית הנפוצה ביותר במשק בשנת 2015 הודות לשיעורה הנמוך . היא מייצגת את שיעור הריבית שבנק ישראל קובע במשק ועליו יש תוספת מרווח שגובים הבנקים . אבל אל תטעו , ריבית הפריים הנמוכה כיום יכולה להרים את הראש ולאורך שנים לייקר באופן משמעותי החזר הלוואה שכיום נחשבת לזולה. אם אתם לוקחים הלוואה לתקופת החזר של שנה עד שנתיים , עליית שיעור ריבית הפריים צפויה להשפיע עליכם באופן פחות משמעותי ממי שמתכנן הלוואה לטווח ארוך.
הלוואות צמודות למדד הן הלוואות שבהן הבנק גובה שיעור ריבית מסויים ועליו מתווסף מקדם ניפוח אינפלציה שמגדיל את ההחזר החודשי של ההלוואה ואת סך הריבית שמשלם מחזיר הההלוואה. לדוגמא .
הלוואה צמודת מדד בשיעור ריבית של 3% לשנה תשלם ריבית שנתית בפועל לאחר אינפלציה
1% אינפלציה + 3% ריבית צמודת מדד
2%אינפלציה + 3% ריבית צמודת מדד
3%  אינפלציה + 3% ריבית צמודת מדד
כסף עולה כסף !
שיעור הריבית על ההלוואה הוא המחיר שאנחנו משלמים על הכסף. יועצי הלוואות שעוסקים במחזור הלוואות למשקי בית נתקלים לעיתים בהלוואות יקרות במחיר מופקע. שהבנקים ,ולאו דווקא הלוואות חוץ בנקאיות , משווקים לציבור .
תמרורי אזהרה להלוואה יקרה
ריבית פריים + 10% ריבית היא הלוואה יקרה .
הלוואה צמודת מדד + 5% ריבית לשנה היא הלווא יקרה
תקופת החזר שמעל 24 חודש מצריכה תכנון הלוואה קפדני ביותר שיכול לחסוך אלפי שקלים בהחזר הכולל.
אז איך בוחרים הלוואה ? יועץ הלוואות לאנשים פרטיים הוא תחום מפותח מאד בישראל.  הואממתבסס על ידע מעודכן בתחום הכלכלה ומצריך הבנה עמוקה וניסיון בתחום המימון והאשראי למשקי בית
יועץ  הלוואות יודע לנתח את החלופות העומדות בפני הלקוח ויותר מזה , הוא מכיר אופציות מגוונות לקבלת הלוואה שהלקוח לא תמיד מכיר ויודע עליהן . מקצועיות בייעוץ הלוואות היא שם