חלופה לערבות בנקאית Rentsafe הסבר ויתרונות

חלופה לערבות בנקאית Rentsafe הסבר ויתרונות

יותר מ-4 מיליארד ש"ח כלואים בפיקדונות שכירות. האם זה הכרחי ? RentSafe – הסטארט-אפ שעוזר לשוכרי המרלו"גים והמשרדים לא "לשרוף" כסף על הערבות הבנקאית. כתבה אודות חלופה לערבות בנקאית Rentsafe הסבר ויתרונות.

ליסינג לערבות חלופה לערבות בנקאית

אבשלום הרשקוביץ, שהביא לפריצת הליסינג לרכב בישראל, ייסד לפני כשנה "ליסינג" לערבות הבנקאית. במקום ריתוק הכסף לבנקים – החברה דואגת להנפקת הערבות הבנקאית ללא צורך בפיקדונות נגדיים, בתמורה לתשלום חודשי המהווה הוצאה מוכרת לצורכי מס.

איך זה עובד ?

"יותר מארבעה מיליארד שקלים שוכרים ישראלים הפקידו כערבות בנקאית על שכירות של משרדים. חשבו איך סכום כזה יכול להתניע את המשק לאחר הקורונה", אומר איש העסקים אבשלום הרשקוביץ , מייסד ומנכ"ל אלבר לשעבר, שמחדש ומשבש שוב את השוק עם חברת הפינטק שהקים – RentSafe ביחד עם נפתלי השקעות וגנדיר השקעות.

עוד באתר – דוחות BDI איך מתקנים סטטוס אשראי 

סכום זה, המקביל לתקציב השנתי של משרד הכלכלה, מחושב לפי דו"ח דן אנד ברדסטריט על 25 חברות הנדל"ן המניב הגדולות ביותר. לאור העובדה, ששוק הנדל"ן המניב גדול עוד יותר מאחזקותיהן, אפשר להניח שהכסף הכלוא בבנקים גדול בהרבה מארבעה מיליארד, ועשוי להגיע לשישה מיליארד ש"ח ואף יותר. דווקא היום, כשעסקים רבים מחפשים לגייס אשראי יקר לעסק, ייתכן והפתרון בכלל נמצא מתחת לאף שלהם ללא צורך בהעמסה על האובליגו.

כיצד פועל השירות של רנטסייפ ?

רנטסייפ היא בעלת רישיון להענקת אשראי מימוני של רשות שוק ההון במשרד האוצר. החברה תעסוק בהעמדת ערבות בנקאית, כשירות לטובת אבטחת הסכמי שכירות ללא העמדת בטחונות וללא הפקדת מזומנים. במקום הערבות שמרתקת סכומים גדולים של העסק, משלם השוכר לרנטסייפ תשלום חודשי, המוכר כהוצאה לצורכי מס. במקביל מסייע השירות גם לבעל הנכס ולמשכיר להגדיל את אטרקטיביות העסקה על-ידי הפחתת העול הכספי מהשוכר.

הרשקוביץ, שהביא לישראל את שיטת הליסינג לרכב, ששינתה לחלוטין את פני השוק העסקי ולימים הפרטי, הביא שיטה שהיא, למעשה, ליסינג לערבות הבנקאית של שוכרי המשרדים. "היום שוכרי מרלו"גים ומשרדים מפקידים בבנק סכום גבוה, שלא מוחזר עד שמסתיים החוזה. זו פגיעה בנזילות קשה של העסק. בטח בימים בהם העסקים עוד מנסים להתאושש מהמכה הכלכלית של מגיפת הקורונה", אומר הרשקוביץ. "הפתרון שלנו, תשלום חודשי שמוכר למס. זה משחרר כספים רבים לשוכר. ומה היתרון הנוסף ?. זה למעשה מפחית את עלויות העסקה והמעבר. זה מגדיל את הגמישות הפיננסית. ומפנה אשראי ומזומנים לצרכי העסק האמיתיים".

ערך כלכלי גם לבעלי הנכסים

גם למשכירים ההצעה של רנטסייפ מעניקה ערך רב, אומר מנכ"ל רנטסייפ:.

" המשכיר זוכה ליתרון תחרותי על פני מתחרים שלו בשוק ההשכרה ע"י מתן הצעת ערך טובה לשוכרים. כמובן שגם פטור מהמעקב אחר חידושי הערבויות. החלופה שלנו נוחה לשוכרים. היא משמשת אותם לכל תקופת השכירות ומקלה על סגירת העסקה תוך שמירה על רמת הביטחונות. וכך, למעשה, השכירות כולה אטרקטיבית יותר גם לשוכר וגם למשכיר".

השותפים במיזם לצידו של בעל השליטה הרשקוביץ הם
  • "גנדיר השקעות" בבעלות יהודית יובל רקנאטי ובניהול יונתן עירוני, לשעבר מנכ"ל בנק אינווסטק ויו"ר בנק ירושלים
  • רו"ח חיים דביר,
  • "נפתלי השקעות" בשליטת אודי רקנאטי ובניהול מאיר הדר.