עצמאות כלכלית חופש כלכלי המדריך האישי שלך

עצמאות כלכלית חופש כלכלי המדריך האישי שלך

הכלים באמצעותם תוכלו להתחיל בתהליך פיננסי שמטרתו  עצמאות כלכלית חופש כלכלי המדריך האישי שלך. האם גם יכולים להגיע לחירות פיננסית? על כך בכתבה שלפנינו

מהו חופש כלכלי? מדוע רבים חושקים בו? וכיצד כל מעסיק ושכיר כאחד יכולים לקדם חופש כלכלי תוך שדרוג מצבם האישי?

ארבעת העקרונות שכל מעסיק ושכיר יכולים לאמץ בדרך להצלחה כלכלית
עם פתיחת המשק והחזרה לשגרה חלקית, עלינו ללמוד מהשיעורים שנלמדו בשנה האחרונה ולהפיק תובנות כדי לשפר את מצבנו הכלכלי.

במהלך המשבר האחרון ראינו את החשיבות של יצירת חסכונות לכל משק בית, את הצורך ביצירת נאמנות למקום העבודה וחשיבות פיתוח חדשנות ומקורות הכנסה נוספים הן ברמת המעסיק והן ברמת השכיר.

אולי מחכה לכם כסף פטור ממס

אך כיצד מבצעים זאת בפועל?

במאמר זה נסקור ארבעה כללי זהב לשיפור מצבם הכלכלי של מעסיקים ושכירים.

 היתרונות העצומים של קרן השתלמות

שכיר, הידעת שקרן השתלמות היא אפיק ההשקעה היחידי שעליו לא תשלם מס רווח הון? עד לגובה מסוים, יתרה מזאת, קרן ההשתלמות מאפשרת לקחת הלוואה על חשבון הקרן בריבית נמוכה משמעותית מהתשואה וכך למעשה ניתן להשתמש בכספי הקרן ובמקביל להמשיך ליהנות מהתשואה.

מדובר בהטבה משמעותית שאינה מוכרת מספיק, אנו מציעים לכם בחום, בקשו מהמעסיק שיפתח עבורכם קרן השתלמות, בין אם במעמד החתימה על חוזה העסקה או בשלב מאוחר יותר.

מעסיק, הידעת שבאמצעות הפקדה לקרן השתלמות של עובדיך, באפשרותך להוריד את חבות המס? בדרך זו תוכל להרוויח הן מהטבות מס והן מטיפוח הנאמנות של עובדיך המקבלים הטבה משמעותית.

 החשיבות של כרית בטחון כלכלית, הדבר הומחש ביתר שאת בשנה האחרונה.

כשכירים, עלינו לוודא כי יש לנו קרן לשעת חירום, בגובה של כחצי שנה של ההוצאות החודשיות שלנו. זאת, כדי לוודא שאירוע לא צפוי כגון פיטורים, לא ימוטט אותנו כלכלית.

יש לזכור, שהקרן צריכה לשמש אך ורק עבור מקרי חירום ולא למימון רכישות לא מתוכננות, כך נוודא שהקרן זמינה לנו בכל שלב וגם במצב של משבר, יש לנו יכולת כלכלית להתנהל מספר חודשים ללא משכורת.

גם בעלי עסקים צריכים לוודא שברשותם כרית ביטחון כלכלית של כחצי שנה הוצאות חודשיות, כך שמצב לא צפוי כפי שחוו עסקים רבים בשנה האחרונה, לא יביא אותם לסף של סגירת העסק או חדלות פירעון.

איתור ירושות 

חדשנות דיגיטלית בעסקים

השנה האחרונה הביאה לשינויים בדיגיטציה של ארגונים, עסקים, מוסדות חינוך ועוד.

עסקים שלא השכילו לעבור לאונליין עם תחילת המשבר, חוו הפסדים לעומת עסקים שנכחו באונליין עוד טרום המשבר או שהצליחו להקים תשתית דיגיטלית חדשנית במהירות עם תחילת המשבר.

כיום הכל מבינים כי העתיד נמצא יותר ויותר בדיגיטל ועל עסקים ברי קיימא להשקיע חשיבה ומשאבים ביישום חדשנות דיגיטלית.

טיפוח נאמנות עובדים

בהיעדר מנהיגות פוליטית ארצית או מקומית, בעלי עסקים ומנהלי עמותות הופכים לדמויות המפתח מהם מצופה לדאוג לעובדים. העובדים כיום מחפשים מקום עבודה להרגיש בו 'בבית', מקום המזוהה עם ערכיהם ומאפשר עבורם פיתוח אישי ומקצועי, תוך שמירה על זכויות ותנאים.

טיפוח נאמנות עובד תוביל להגדלת הכנסות, היות שעובד מאושר יפעל מתוך מוטיבציה גבוהה להעלאת הרווחיות והערכיות של העסק וירצה לשמר את מקום העבודה לאורך זמן.